well.

.screw it!

here it is

This is the car!



Suspension



What's gonna happen.

Giant make over.

- Oem front bumper

( was Border before

)

-Greddy skirts

-Rear light upgrades

-Leather interior

-Audio upgrades

-Toms rear bumper.

-refurbishing of old parts

-new paint

-eliminating rust

-new windows

-new mouldings.

-new brakes







searching for rust



afgeschuurd.

.

prepared with primer





worst side



also under the targa roof, some rust.

Nut to much though.

the rust



schuren



ontroester



inwerken





en de rest doet de spuiter



verder andere plekken zelfde aangepakt













used tectyl shizzle

leather seats good condition



Headlight
naar huis.



rusted, bad condition



after some hours.



everything fits



cutted some from donor car



.

.

.good.

Parts collected

got some greddy





got me a front bumper
whoehoe



+92 bumperlip



sanding can begin

meawhile.

.

done some work on tail lights



zo, kaal geschuurd en glad

Ook de kofferbak wil ik meegespoten hebben.

.just for the looks and completion!



hier ontdaan van oppervlakkige roest

, hierna heb ik hem gestofzuigd en verder schoongemaakt

en behandeld met primer





net als de achterkant





frontbumper ready



everything done.

.holes filled

sanded and all.



work on console.











ashtray







Ook werd er gelast vandaag

Mijn oudere broer hiervoor opgetrommelt, en we begonnen na een lekker middageten aan de auto.

slijptol erin



measuring









side



painter will make this beautifull



andere kant







ook wielkast





einde dag 5

Begin dag 6

clear corner inserts



brother!

thankuverymucho

!



eerst de achterlichten.



orange out, white in







afplakken en spuiter





tataa



dit ging natuurlijk ook zo met de andere

nu nog een laag blanke lak, maar eerst de zwarte lak goed laten uitharden!

Verder met de roest!







en gespoten



gespoten met lak, nog 2 roestplekken, 1 in de ruimte van het reservewiel, en 1 plek achter de achterbumper aan de passagierskant.

Dit kan ik alleen af!

gaat goed zo!

bedankt voor het volgen van dit projec t

einde dag 7

Dag 8

, carparts day!

Zoo!

deze dag een update voor wat binnengekomen parts.

*

.Binnengekregen.

*



de drop end links voor achterzijde auto

nieuwe remschijven, thn u ebay





met ebc greenstuff brakepads

ook nieuwe verwarming en zooi controle unit.



Dag 9

, begin van de achterbumper

ook inmiddels de Gearknob van TRD binnengekregen.



erg leuk, nu nog een pookhoes met zwarte stiksels.

Inmiddels begonnen aan de achterbumper.

heb enkel gaten gevuld met polyhars, hierna schuren en afwerken met plamuur, foto's volgen



Ook ontdekte ik, tijdens een inspectie dat de Border-add ons in een niet al te goede staat zijn.

Ik heb enkel 1 plek gevonden, die echt mijn aandacht nodig had.

.

.

dus ben ik begonnen met spot poly repair!

deze plek



na schoonmaken en ontvetten, is dit een close up.



het is dus zoals te zien, gaan rotten.

Door de nabijheid van een uitlaat, consequente afkoeling en verhitting van het polyester en de weersinvloeden heeft het verzwakt.

Dus als de wiedeweerga Hars aangemaakt! en een nieuwe glasvezelmat inclusief flinke harsbehandeling gegeven.

hard as rock



morgen meer.

dag 10

Leuke goodies binnengekregen.

Smoke black corners.







en ik ben verdergegaan met de achterbumper, die is net als de voorbumper, bijna klaar.

Ik moet nog de laatste hand aan de add ons leggen.

.

en dan kan hij ook worden opgeborgen.



Ik ontdekte een flinke scheur, compleet doorgescheurd.

.

en de bumper was erg flexibel, en bij elke buiging brak alle vulling dus hij meost met polyester worden gerepareerd.



ik heb aan de achterkant de bumper moeten open knippen, cosmetisch geen probleem, je ziet het aan de buitenkant niet, enkel de binnenkant is aangepakt.



dus aan de buitenkant met polyester hars gevuld.
http://s58.photobucket.com/albums/g246/ ... to0931.jpg

en de binnenkant me tglasvezelmatjes en hars.

.

ik dichtte de schroefopeningen van de bumper en add ons met hars



ik ben gisteren en vandaag ook wat bezig geweest met deze scheur.

.

ook flink.

Maar inmiddels is deze helemaal herstelt.

Ik zal hier morgen foto's van plaatsen.

Heb het enkel de laatste tijd erg erg druk.

Ben een huisje aan het zoeken, en bedrijf aan het opstarten.

Lastig!

Ben ook blij te melden dat ik een Aerowing Front splitter heb besteld bij Carbenfiberworks.

Heel gaaf.

.

de andere rear bumper border add-on was natuurlijk ook beschadigd.

.verborgen met goedkoop plamuur.

.

Gelukkig tikte ik er toevallig tegenaan.

.

en kwam uiteindelijk bij deze scheur.



geen punt, ik meteen met poly aan de slag



vervolgens eens naar de skirts van eddy gekeken.

Super man! die dingen passen als gegoten



Klein aanpaswerk met de vijl in de hoekjes nodig, en op 2 andere plekjes.

hier is de add on even snel vastgezet om te bekijken wat de pasvorm is, let niet op het boutje



daar heb ik inmiddels al een oplossing voor verzorgd met polyester hars.

en ik zit met deze plek in mijn maag.

Ik kan dit later net afwerken met een strip.

Verzorgd, maar toch een optische oplossing.

de praktische zou het bewerken van de polyester zijn, maar dit is nogal een werk, en dit gaat lang duren.



ach.

einde weer.

.

gaat weer een tijdje rust krijgen

dag 13

Na een oefening van 2 weken ben ik weer terug.

en er zijn wat onderdelen binnen gekomen, en van wat andere heb ik foto's gemaakt.

de remleidingen, HEL







kentekenplaat met camera



en van Carbenfibre

!! heel snel, thx ben!~

de Aeroware bumperlip!

besteld, en 2 weken later heb ik hem binnen gekregen! super.

.

.



ook heb ik een spuiter gevonden, praktisch naast de deur!

over 2 weken gaat hij er heen!

jippie

einde dag 13

dag 14

vandaag wat tijd gevonden om wat aan de achterbumper te doen, voorbumper en bumper lip.

helemaal afgeschuurd en geplamuurd.

.die kunnen worden opgeborgen.





met oogjes

einde dag 14

begin dag 15

Niet helemaal eerlijk, die dagtelling, maar opzich handig voor later

.

.want ik heb tussendoor natuurlijk uren in de garage doorgebracht waardoor de teller op wel 30 zou mogen staan eigelijk.

.ach maakt ook niet zo veel uit

.

Wel nare dingen gebeurd.

Ik dacht klaar te zijn met alle voorbereiding van de onderdelen,voor de spuiter.

de standaard onderdelen zijn de minste problemen, maar de polyester zooi.

.daar ben ik echt klaar mee, wat mensen ook beweren.

het is altijd meer werk, omdat de pasvorm NOOIT 100% klopt, nooit.

.

wat mensen ook zeggen.

Ook niet de originele versie van het merk, het is altijd meer schuren, meer passen, of meer aanpassen.

.dan stock uit de toyota fabriek.

nu heb ik het, en wil het afmaken ook.

De bumperlip heb ik van Carbenfibre.

.

en in de 1e instantie was ik er hardstikke blij mee, maar inmiddels

vind ik dat ik teveel geld heb betaald, want ik heb er zo veel tijd mee verloren, dat ik denk dat het een flubber product is.

Inmiddels is alles aangepast, waardoor het wel in orde is.

De pasvorm zoals aangeleverd krijgt van mij een 6 en half.

De schroefjes passen wel mooi in alle gaatjes, alleen de aansluiting van lip op bumper is niet helemaal lekker.

.

Nu is dat opgelost

kwaliteit van polyester krijgt van mij een 5.

Het is hard, maar op sommige plekken te dun, somigge plekken te dik, en het hele ding is nabehandeld met een soort speciale lak.

Hardstikke mooi, die beschermlaag.

.

maar niet als hij over gaten in het polyester is geblazen waardoor je nu met

"onzichtbare luchtbellen zit' zoals die ik nu al 4 ben tegen gekomen.

1 op de voorkant, en 2 de onder en achter kant.





ook zaten er onlogische en onverklaarbare scheurtjes in de bumperlip.

.

Hij was niet helemaal door, maar ik zag met het lichtjes buigen dat de porien van de lip openden, en sloten.

.dus dat was gevaarlijk met het oog op een dure spuitbeurt.

heb besloten maar te boren!



en repareren!





De skirt.

.

Eddy heeft er een mooie pasvorm in aangebracht, maar de aansluiting op het chassis was ronduit bagger.



die is nu helemaal mooi aangesloten gemaakt door me



viel qua werk nog heel goed mee.

.

minder waren hier de scheurtjes in de dunne delen.

.

die net als in de lip hier ook aanwezig waren, is is echt fragiel spul op sommige plekken.

nu niet meer, alles is aangepakt door me door maar verdikkingen en versterkingen aan te brengen met polyester matjes en hars.

dus ook hier

, begin

, eind en midden van de scheur ontlasten.



en herhalen wat ik bij de lip heb gedaan.



, ook afgeschuurd inmiddels.

.

.

heeft de spuiter geen werk meer aan.

uitlaat

de uitlaat is besteld, het is een skytune die ik van Maarten heb overgekocht.

Xenon komt eraan, bestuurdersruit moet ik nog ophalen bij The Stig en via jos wat klein spul.

Ik zoek nog een deur, maar sommige prijzen

( 150 euro

) vind ik wat te veel van het goede voor een simpele lege deur in niet eens de goede kleur dus ik wacht nog af wie mij wel wat leveren kan.

tot zover!

einde dag 15

begin dag 16

Strak maken.

Nou, heb weer wat voor de auto kunnen doen.

Na wikken en wegen heb ik besloten, de auto toch gedeeltelijk strak te maken.

Niet zoals velen doen.

.

de skirts aan het chassis, maar de strips aan de achterbumper, voorbumper, en skirts.

.

zodat ik toch nog de bumper e.d weg kan halen mocht dit nodig zijn.

Het ziet er zonder de strips een stuk netter uit.

Ook wil ik nog een turbo motorkap monteren.

Het staat voller, mooier en is een mooie springplank naar een andere motor

.

allereerst de achterklep.

Deze moest ook strak.

.

dus.

If mad max would have a car!



spijkers op maat geslepen, en in de openingen geplaatsd, waarna mijn broer ze heeft vastgelast.

en het verwijderen van het restafval kon beginnen





antenne gat,

( roest vormde zich al na 3 seconden

)



en een kale kofferbak.



Ook heb ik het stuk achter de achterbumper gemaakt, niemand beschikte over een donor stuk.

.dus ik besloot het met polyester op te lossen.

En dit is perfect gelukt.

Het moet enkel nog wel pas worden gemaakt, maar dit is inmiddels ook gedaan

Hieronder een foto toen het in progress was.





En de skirts.

de Strips gekit, en vervolgens met polyester en hars behandeld.





kunnen behandelen.

vervolgens afgeschuurd en behandeld met polyester plamuur





en afgeschuurd.



enorm glad nu.

.

achterbumper gaat morgen in de polyester en voorbumper moet ik de strips nog van afschuren om ze evendik te krijgen als de bumper.

Dag 17

Oke, scrap de achterbumper.

Jammer van het vele, vele kutwerk wat ik heb verricht voor die bumper.

.

maar het wordt de Toms achterbumper.

.fantastisch model gezien ik spoiler los wil gaan rijden.

Gelukkg zijn er ook wat onderdeeltjes binnen gekomen, om me van mijn verveling af te houden

-Raam

-2 wielkuipen front

-Revisie sets remklauwen

-Deur

-rubbers

whoeh6oe









Toms achterbumper

Nou, even niets meer gebeurd.

wel een boel aangeschaft dat zien jullie later op de dag

ik kreeg uit Engeland een Toms achterbumper binnen! Prachtig ding, begreep meteen waarom ik hem wilde toen ik hem monteerde.

.

maar er moet helaas wel veel worden gedaan.

.

kwaliteit laat te wensen over, maargoed.

inmiddels beheers ik het polyesteren wel



hier zie je hem op de auto, waar hij zit vastgemaakt met wat schroeven en tape, dit omdat de strips die net boven de bumper zitten oorspronkenlijk, hier ook vast worden gemaakt,

maar de pasvorm was in ieder geval redelijk.

.dus ik kon er goed mee uit de voeten.



dag 18

Nou, de bumper wilde ik niet te lang laten liggen, anders zou ik er teveel tegenop gaan kijken.

dus meteen na het kitten, wat te zien is op bovenstaande foto

, polyester

.

.

en daarna plamuren en schuren



En dit schoot meteen goed op!



op veel punten is hij al strak, moet er nog een dagje aan werken.



En ik ging ook even bij onze frankie langs

voor een uitlaatje.

skytune!



en bij een andere dude, waar ik in de toekomst eens een 3sgte wil gaan halen.

.

een turbo motorkapje alvast



.

.

.

.

morgen meer updates

vervolg van dag 18

na wikken en wegen gaf de kleine kentekenplaat de doorslag.

Het gat.

.

gezaagd bij fabricage was veel te groot!

Dat sloeg echt nergens op.

Kentekenplaathouder zou er niet eens inpassen.

.

.

dus dichtgemaakt! hoppa.

.

dat ging erg goed.

cardboard vastgetaped! en polyester erover.

.

en ik had meteen een vlakke laag.



vervolgens met schuurmachine schuren, plamuren.

.klaarmaken









nu nog even wachten op de zijschermen.

.

.

.

voor de rest is alles geschuurd.

De achterbumper was bijna klaar, maar er waren nog problemen die ik spotte toen ik hem opnieuw paste.

het is belangrijk je poly werk te blijven passen.

.

door het gebruik van polyester matjes en hars kan de vorm toch veranderen, miniem.

.

.

.

maar genoeg om imperfecties te veroorzaken.

met de achterlichten erbij merkte ik dat ik naadjes had.

deze had ik vandaag weggewerkt, en dat kostte weer schuren.

maargoed, hier wat foto's.

hier in het proces.



had gewerkt met polyester glasvezel, en polyester plamuur beide zijdes om de kier weg te krijgen



hier zie je ook de plekken waar de kier zat



ook zat er te veel spanning in de hoek van de bestuurderskant, dus ik maakte een insnede en deze heb ik vervolgens goed aan elkaar gehecht.



Heb inmiddels al verder gewerkt aan de bumper, hij is bijna helemaal klaar, alles is afgewerkt, en geschuurd.

.nog eventjes controleren en dan wet sanden.

wachten op de volende dingen.

.

Ook heb ik al wat verwijderd voor de spuiter, veel clipjes en andere soorten plastic bevestigingsknoppen van het chassis.

Maar sommige laat ik zitten.

Zijn er niet heel uit te krijgen, en bestellen wordt een ellendig verhaal.

.

daar ben ik al bekend mee.

Het zijn er gelukkig maar enkele en niet in het zicht.

.

maar toch jammer.

achja.

had nog een huzarenstukje voltooid al zeg ik het zelf met de achterbumper.

.

deze had een soort kuil, waardoor onder de achterlichten eenmaal gemonteerd een gat ontstond.

Ik kon het opvullen met plamuur en zooi, maar dat is niet de bedoeling van toepassingsmogelijkheden van het product.

Dus ik heb een kunstmatig plastic ding gemaakt, wat nu volledig goed opgaat in de bumper



dag 21

vandaag eigelijk niet veel gedaan.

Ik was moe, maar werd thuis blij verrast met de aangekomen zijschermen uit Engeland!

yeah!



helemaal strak, helemaal glad

en ik kon ein-de-lijk gaan checken of alles goed aansloot!

dus het opbouwen, voordat hij naar de spuiter gaat, kan beginnen.

en daar horen ook wat foto's bij.

Bumper sluit goed op de zijschermen aan

!



deze kant qua skirt helaas wat minder, hij is weer kapot gescheurd, maargoed dit gebeurd.

.

de skirt is net wat te klein waardoor hij onder spanning komt.

.

maar dat is inmiddels al gerepareerd



deze kant daarintegen past alles



ik ben dus enorm blij.

.

en ik moet nu enkel nog afschuren met zeer fijne korrel op wat plamuur plekjes na.

.

.

dit weeken even bikkelen.

Ook de deuren nog strak maken.

.

.maar dat hoeft niet in detail, dat is voor de spuiter.

Dan kan ik alle teringzooi achter me laten, en opzoek naar de verlichting en audio

whoehoeee
dag 22

de deuren nog strakgemaakt.
.

ontdaan van lak





aluminium plamuur erop.
.
hardstikke hard en stevig.
Superspul.




resulteerde in 1 strakke deur 





en daarna de andere





zo ligt de rest nu te wachten, om w.s morgen naar de spuiter te worden gebracht.





Zo, updates van de spuiter! Want daar is hij naartoe gebracht!

was even langsgeweest.

daar staat ze dan





een deurtje





een kant waar nog niet aan was gwerkt





aan deze wel









andere deur





en net voordat ik weg ging





Hello

nou vandaag weer bij spuitert langsgeweest.
.
.
Zo'n
"pak"van dat bedrijf had me verteld dat hij al foto's had gemaakt
.
.
.wel aardig van hem, zodner dat ik het vroeg.
.
hij had al gedacht dat ik het bij zou houden.
.

ze zijn er in ieder geval goed opgeschoten 

hij staat al in de grondlak

































en tadaa 





bumper hebben ze he-le-maal strakgemaakt gewoon.
.
echt super.

volgens mij krijg ik hem eind deze week terug.
.
of begin volgende.

ondertussen komen de lederen deurpanelen binnen, en nog wat zooi.
morgen even bestelling doen bij toyota dealert.


everything is mixed with dutch and English.
.
just to much work to translate it all.

if there are questions.just ask 